Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Ma csütörtök van, 2019. május 23. Az év 143. napja, az időszámításunk kezdete óta eltelt 737599. nap.
Lapozzon a lap tetejére

Lap tetejére

A magyar kultúra veszteségei – a Holokauszt Emlékközpont esszépályázatának eredménye

A magyar kultúra veszteségei – a Holokauszt Emlékközpont esszépályázatának eredménye
Infovilág

A verseny kiírásával a Holokauszt Emlékközpont azt kívánta elérni, hogy a fiatal korosztály a magyar holokauszt történetét egy-egy kiemelkedő személyiség életén, sorsán keresztül mélyebben és személyesebben ismerje meg. Szembesüljön azzal, milyen veszteségek érték a magyar szellemi életet a kiemelkedően tehetséges, magas szakmai és esztétikai értékeket létrehozó, zsidó származású alkotók elvesztésével. Az elkészült pályázatoknak köszönhetően az üldöztetés áldozatául esett alkotók munkásságát mind több fiatal ismerje meg, ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy csonkán maradt életművük ne merüljön feledésbe, váljék a magyar emlékezetkultúra részévé.

A magas színvonalú munkáknak köszönhetőn a bíráló bizottság az első három helyezés mellett 16 különdíjat ítélt oda.

Az I. helyezett a szolnoki Verseghy Ferenc Gimnázium tanulója, Gál Fanni lett Sárközi Györgyről írt esszéjével.

II. Lanku Máté, a miskolci Zrínyi Ilona Gimnázium tanulója érte el Szerb Antalról készült dolgozatával.

III: Richter Gedeonról írt esszéjével a budapesti Vigh Márta, a Klebelsberg Kunó Gimnázium tanulója.

A különdíjasok a többi között Ámos Imre, Bálint György, Bródy Imre, Gelléri Andor Endre, Komor Marcell, Rejtő Jenő, Weiner Leó életét és alkotásait választották pályázatuk témájaként.

A díjátadón, az értékelést követően a nyertes tanulók és felkészítő tanáraik néhány részlet felolvasásával ismerkedtek meg egymás munkáival, majd személyesen is találkoztak és beszélgettek túlélőkkel, az általuk bemutatott korszak szemtanúival.

A pályázatra érkezett legjobb esszéket a díjátadót követően bárki elolvashatja a Holokauszt Emlékközpont honlapján.


Összesen 65 pályamű érkezett be a bíráló bizottsághoz. Budapestről 19, Székesfehérvárról 7, Kalocsáról 6, Szolnokról és Nyíregyházáról 4-4, Miskolcról, Oroszlányból, Tatabányáról és Szegedről 3-3, Esztergomból, Pécsről és Erdélyből 2-2, Pusztaszabolcsról, Győrből, Sopronból, Salgótarjánból, Veszprémből, Gödöllőről és Bicskéről 1-1.

A legnépszerűbb témák:
Rejtő Jenő és Szerb Antal 9-9, Gelléri Andor Endre 6, Richter Gedeon, Sárközi György, Bródy Imre, Farkas István 4-4, Radnóti Miklós, Weiner Leó 3-3,  Bálint György, Gaál Béla, Komor Marcell 2-2, Ámos Imre, Barát Móric, Bárdos Alice, Halász Gábor, Hirsch Zoltán, holokauszt, Honti János, Karácsony Benő, Kecskeméti Mária, Vadász Endre 1-1.

A legtöbb pályaművet beküldő iskolák:
Scheiber Sándor Általános Iskola és Gimnázium, Budapest: 9, Szent István Gimnázium, Kalocsa,
Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola, Tatabánya: 4-4, Verseghy Ferenc Gimnázium, Szolnok
Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium, Nyíregyháza: 4-4.

A legtöbb pályázót segítő tanárok:
dr. Magóné Tóth Gyöngyi (Szent István Gimnázium, Kalocsa), Baráth Márta (Verseghy Ferenc Gimnázium, Szolnok), Baglyos Natália (Sztehló Gábor Evangélikus Gimnázium, Budapest), Forgács Éva (Scheiber Sándor Általános Iskola és Gimnázium, Budapest), Mészárosné Fülöp Laura (Hamvas Béla Gimnázium és Szakképző Iskola, Oroszlány).

Címkék