Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Lapozzon a lap tetejére

Lap tetejére

Csillagködbe burkolódzó hálózat

Csillagködbe burkolódzó hálózat Csillagködbe burkolódzó hálózat Csillagködbe burkolódzó hálózat
Krizsán György

Pompás névre keresztelte a Zyxel a felhőből vezérelhető hálózati eszközcsaládját: Nebula (csillagköd). Ez az új technológia a kisvállalatok számára kínál minden eddiginél egyszerűbb hálózatmenedzselési megoldást.

Eddig adatokat, feladatokat küldtünk a felhőbe, és őket a felhő tárolta vagy végrehajtotta. Mostanáig mindez teljesen automatikus és programvezérelt volt, elvben nem kapcsolódott emberi erőforráshoz. Az új Nebula Control Center szintén a felhőnek adott feladat, a hálózat nyomon követése. Segítségével a Nebula-eszközökkel rendelkezők folyamatosan nyomon követhetik hálózatuk állapotát, a rendszer valós idejű mérőszámokat mutat a forgalmi adatokról, az eszköz státuszáról, valamint a hely- és hálózathasználatról egyetlen, böngésző alapú műszerfalon. A Nebula-felügyelet alá hálózati kapcsolók (switch), hozzáférési pontok (Access Point) és biztonsági átjárók (security gateway) tartoznak. Ezzel egy kisvállalati hálózatban előforduló menedzselésre szoruló eszközök könnyedén felügyelhetők.

Igen egyszerű a belépés is a rendszerbe, a Nebula-applikáció az eszköz telepítését gyorssá és könnyűvé teszi – csak be kell olvasni a QR-kódot, és az automatikusan csatlakozik és regisztrál a felhőben, letölti a szükséges konfigurációt és automatikusan megtalálja a legújabb firmware-frissítést. Ezáltal nincs szükség technikai segítségre sem, és látványosan csökkennek a beüzemelési költségek. A különféle eszközök pedig egyetlen műszerfalról kezelhetők, amely web-alapú és egyaránt futtatható számítógépről, táblagépről vagy okostelefonról. A képernyők mérete más, így a rajtuk megjelenő információt is ennek megfelelően tervezték meg a program alkotói.

A cégek gombamód szaporodnak, mindenütt szükség van a hálózatra és Internet elérésre, de a kisvállalatoknál nincs megfelelő IT-személyzet, így a hálózat menedzselése nagyon sok helyen megoldatlan. A Zyxel ajánlata erre a Nebula-csapat.

Az új Nebula-termékválaszték egy felhőmenedzselt hozzáférési pontból (NAP), felhőmenedzselt switch-eszközből (NSW) és egy felhőmenedzselt biztonsági átjáróból áll (NSG).

Mivel a hálózatra folyamatosan szükség van, legyen az vezetékes (LAN) vagy vezeték nélküli (WLAN – más néven WiFi) ezért ez az egyik legnehezebben kezelhető technológia. Sajnos, nincs elég hozzáértő IT-, illetve hálózati szakember. A hálózat megtervezését, a berendezések felszerelését természetesen elvégzi egy hálózatépítő cég, de utána általában a cég magára marad a hálózat világában. A cégeknek ezért a telepítő partner által rendelkezésre bocsátott IT-szakemberekre is számítaniuk kell, akik a sikeres telepítés után a működést is felügyelni képesek.

A maximálisan felhő alapú Nebulával a kkv-k egyszerre menedzselhetik, és könnyedén kezelhetik a multi-site beállításokat, valamint akár többféle eszközt is.
A Nebula-applikáció az eszköztelepítést gyorsítja és könnyíti – csak be kell olvasni a QR-kódot, és máris automatikusan csatlakozik és regisztrál a felhőben, letölti a szükséges konfigurációt és önműködően megtalálja a legújabb firmware-frissítést. Ezáltal nincs szükség technikai segítségre sem, és látványosan csökkennek a beüzemelési költségek.

A kredit-alapú, on-demand licencmodell az üzletek részére optimális választást tesz lehetővé, és a felhő alapú hálózat minden előnye kihasználható. Nincsenek olyan rejtett, később jelentkező problémák, mint a bonyolult árazás, a technikai szakértelem hiánya, vagy a tanácsadási költségek.

A felhőtechnológia világméretű szolgáltatási piaca a Gartner intézet kutatása alapján tavaly 16,5%-os növekedést ért el. A merőben új lehetőség tehát jó úton halad a fősodorbéli technológiává válás felé, és már közel sem számít szokatlan megoldásnak a hálózatok kiépítése és fenntartása közben.

A WiFi technológia is nagy változáson megy keresztül. A vezeték nélküli internet mára mérettől függetlenül minden vállalkozás részére fontos technológia. A fogyasztói szükségletek kielégítésére a vendéglátásban, az egészségügyben, az oktatásban vagy a kereskedelemben is nagy szükség van a gyors és hatékonyan működő WiFi hálózatra.

A piaci növekedés egyben a hálózati helyszínek szerteágazódását is eredményezi: az internet-hozzáférést egyre több helyen osztják meg, és sokszor nincs elég IT-szakember vagy szakértelem ahhoz, hogy ezt a változást minden vállalkozás adaptálni tudja.

A felhő-menedzselt WiFi-technológiában folyamatos növekedést tapasztalunk. Az igény állandó növekedését jól érzékelteti az IDC jelentése is, amely szerint a WLAN-eszközök világpiaca 2018-ra egészen 2,5 milliárd dollárra bővül.

A felhő-menedzselt hálózat legfőbb előnye, hogy a folyamatok minden részfeladatát egyetlen helyiségből kezeli (telepítés, hozzáférés, biztonság, analitika, hibaelhárítás), ezáltal nincs szükség helyszíni IT-csapatra, gyorsítja a telepítési folyamatot, redundanciát és beépített skálázhatóságot is biztosít. A végfelhasználó tehát a teljes hálózati irányítást átadhatja viszonteladó partnere részére, és nem kell aggódnia a napi menedzsment-feladatok miatt. Elég csak csatlakoztatni a hozzáférési pontokat az áramforráshoz, és a felhőn keresztül elvégzik a konfigurációt, az alapbeállításokat és a hálózati hozzáférés kiterjesztését. Nincs szükség további folyamatos helyszíni szakértő figyelemre, amivel jelentős költség takarítható meg.

A felhő-technológiával egyúttal a viszonteladók is képesek egyszerre kezelni a különféle fogyasztói igényeket és eszközöket, és könnyedén replikálhatják a konfigurációkat és optimalizálhatják költségeiket. Az új üzleti modell kialakításával tehát összességében nagyobb érték állítható elő: a termék- és ár-orientált gondolkodás helyét a megoldás- és szolgáltatás-vezérelt üzleti szemlélet veszi át. A modell adaptálásával a menedzselt szolgáltatást biztosítók (MSPs) iránt is megnőtt a kereslet, akik a felhő alapú hálózathoz a biztonság, a csatlakozás, a kármentesítés és más IT-funkciók területén is nélkülözhetetlen támogatást nyújthatnak.

A menedzselt szolgáltatást biztosítók (MSP) szerepének megváltoztatásával és a rendszeres előfizetői modell bevezetésével egy új IT-vásárlói ciklus alakítható ki, ami egyben a szolgáltatás fő súlypontját is megváltozatja, és olyan további funkciók válnak értékesíthetővé, mint az adatelemzés vagy a teljesítmény-menedzsment. A viszonteladók részére ez egyben egy növekedés alapú árazást is biztosít, amivel minden eddiginél jobban ellenőrizhetik a licenc-szerződéseiket. Az egy helyről menedzseléssel ugyanaz a szakembergárda hatékonyabban használható, így a növekedés is biztosított. Az új, felhő lapú modell tehát a viszonteladók, a fogyasztók és a menedzselt szolgáltatást biztosítók részére is egy kitűnő opciót tesz lehetővé.

Címkék