Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Lapozzon a lap tetejére

Lap tetejére

Terjeszkedik a Praktiker, élesedik a verseny

Terjeszkedik a Praktiker, élesedik a verseny
(Munkatársunktól)

Amikor tavaly a Wallis Csoport többségi tulajdonává vált a kedvelt barkácsáruház-lánc, új működési szerkezet kialakításához láttak hozzá a cég vezetői.

Változott az értékesítési stratégia, új távlatok nyíltak meg – annak köszönhetően is, hogy két másik ismert üzletcsoport (a Baumax és a Bricostore) kivonult Magyarországról. Ugyanakkor új vállalkozások (főként webáruházak) is megjelentek a piacon.

A Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója a cég mai évértékelő sajtótájékoztatóján azt hangsúlyozta, hogy kihasználva a bővülés lehetőségét, tavaly októberben megnyílt a pesti, Váci úti áruház, és sikerült továbbfejleszteni az online üzletágat. Karl-Heinz Keth további előrelépésként jellemezte, hogy 2015-höz képest – a kereskedelmi szektorban tapasztalt munkaerőhiány ellenére – a vállalat növelte az áruházi dolgozók számát, már mintegy 1400 főt alkalmaz. A Praktiker jelenleg húsz áruházat működtet, és 365 beszállító partnerrel dolgozik együtt – kétharmad részt magyar vállalattal.

A barkácslánc új üzletek megnyitását is tervbe vette, és kiemelt figyelmet szentel a szolgáltatási színvonal emelésének, hiszen egyre több jövedelem marad a lakosságnál.

A pénzügyi-gazdasági válság évei után felélénkült az ingatlanvásárlási és -felújítási kedv, amiben közrejátszanak a kedvező feltételű lakáshitelek és személyi kölcsönök. Ennek is köszönhető, hogy a magyar Praktiker a piaci átlag fölött növelte árbevételét; tavalyhoz képest több mint 6,6 milliárd forinttal. Ez a növekedés jóval meghaladja a piaci trendet, s így a Praktikernek sikerült megelőznie a versenytársait. 

A csaknem 31 százalékos piaci részesedéssel bíró Praktiker üzletlánc tavaly lett a Wallis Csoport többségi tulajdona, s hamar kiderült, hogy a kedvező piaci folyamatoknak köszönhetően a barkácsáruház-lánc felül fogja múlni a terveit.

A Praktiker kínálatában a lakberendezéshez, a barkácsoláshoz és a felújításhoz kapcsolódóan mintegy negyvenezer árucikk érhető el. A múlt évben ugrásszerűen emelkedett a konyhablokkok, a laminált padlók, a beltéri ajtók forgalma. A lakások, házak korszerűsítésével kapcsolatos termékkörök közül a szigetelőanyagok eladása is számottevő. Keresettek a csempék, szaniteráruk és a hozzájuk kapcsolódó kiegészítő termékek. A lámpákat illetően a LED térnyerése figyelhető meg; a Praktiker mind több integrált ledes lámpatestet értékesít. A szabadidős, kényelmi termékek, illetve kerti bútorok választéka is igencsak kibővült.

A nagy tételben vásárló vállalkozásokat, közintézményeket és magánszemélyeket önálló értékesítési csapat szolgálja ki, amelyet a Praktiker az idén tovább bővít. Emellett több fontos hosszú távú kezdeményezésbe fogott a barkácslánc: egyebek mellett megújítja a vállalatirányítási és készletgazdálkodási rendszert, valamint új kasszarendszert is telepít.