Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Lapozzon a lap tetejére

Lap tetejére

Küszöbön az 5G-korszak – mit kíván a fogyasztó

Küszöbön az 5G-korszak – mit kíván a fogyasztó
Infovilág

Az Ericsson ma kiadta az eddigi legrészletesebb, 5G-vel kapcsolatos fogyasztói igényekről szóló tanulmányt, mely világszerte 800 millió okostelefon-használó véleményét foglalja össze. „Az 5G-alapú fogyasztói jövő felé” címmel megjelentetett iparági elemzés fogyasztói véleményekből levezetett, hatelemű feladatlistát mutat be. Íme:

Adatcsomagoknál jóval több kell A piacon jelenleg szokásos adatcsomagoknál a fogyasztók fontosabbnak tartják a szélessávú adatátvitel gyorsaságát, illetve a mainál méltányosabb mobil szerződéseket. A szolgáltató és a szolgáltatási csomag kiválasztásánál egyre fontosabb szerepet játszanak a hozzáadott videótartalmak és az újszerű szolgáltatások. A fogyasztók ezzel párhuzamosan azt várják el a szolgáltatóktól, hogy folyamatosan fejlődjenek, és képesek legyenek személyre szabott szolgáltatáscsomagok kialakítására.

Több szolgáltatást az 5G-vel Létezik olyan vélekedés, hogy a fogyasztókat nem érdekli az 5G. Ezzel szemben az 5G-szolgáltatások ötlete az okostelefon-használók jó háromnegyede számára vonzó; 44 százalék fizetni is hajlandó lenne az 5G-ért. A fogyasztók arra számítanak, hogy az 5G az indulástól számított 3–4 éven belül technológiai fő irányzattá válik, és több mint 50 százalék úgy tervezi, hogy az indulástól számított két éven belül használni fog 5G alapú szolgáltatásokat.

Több mint harmaduk szerint az 5G a sebességen, a hálózati lefedettségen és az alacsonyabb árakon túlmenően új képességeket is fog kínálni: pl. hosszabb akkumulátor-használati időt, vagy az IoT-eszközök csatlakoztathatóságát. A fogyasztók arra számítanak, hogy a felhasznált gigabájtokon alapuló elszámolás korszaka lejár, ehelyett minden 5G szolgáltatásért vagy csatlakoztatott eszközért kell majd egyedi díjakat fizetni.

Gigabájtok, mint fizetőeszköz Jelenleg még egy átlagos okostelefon-használó évente 31 gigabájtnyi mobil adatforgalmat hagy kihasználatlanul. Ez 65 órányi videóhívásra, 517 óra streaming zenehallgatásra is elegendő lenne, és mindez élettartamra vetítve 1,5 terabájt. Ötből kettő – majdnem minden második – fogyasztó szívesen használná fizetőeszközként ezt a felesleget, akár úgy, hogy elteszi későbbre, akár úgy, hogy eladja vagy elajándékozza.
 

Vásárlási élmény, érthető szolgáltatói csomagok Tíz okostelefon-használóból hat túlságosan összetettnek tartja a mobil adatátviteli szolgáltatáscsomagokat, ráadásul látványos eltérés van a használók által megvásárolt és ténylegesen fel is használt szolgáltatásmennyiségek között. Tíz okostelefon-használóból mindössze három elégedett a szolgáltatáscsomagok online bemutatásával. A digitális távközlés élménye ma túl bonyolult, és túl sok erőfeszítést kíván.
 

A korlátlanság érzése A fogyasztók nem korlátlan adatcsomagokat akarnak, viszont a korlátlanságot szeretnék érzékelni. A fogyasztók sokkal inkább a nyugalom miatt vásárolnak korlátlan adatcsomagokat, és nem a tényleges felhasználás miatt. A szolgáltatóknak alternatív módokat kell kitalálniuk, hogy ezt a szabadságélményt biztosítani tudják.

Valós hálózati teljesítményt A fogyasztók szerint az 5G-alapú jövő felé haladva a szolgáltatóknak el kellene kerülniük a minden alapot nélkülöző marketingszöveget. Ehelyett a tényleges hálózati élményre kellene törekedniük, és arra, hogy marketingjükben becsületesebbek legyenek. A jelentés szerint a fogyasztóknak mindössze négy százaléka hiszi el a szolgáltatók által a saját hirdetésekben közölt információkat és a hálózati teljesítményre vonatkozó saját statisztikáikat.