Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Lapozzon a lap tetejére

Lap tetejére

Tanuljunk németül! – országos kampány kezdődik

Tanuljunk németül! – országos kampány kezdődik
Toronyi Attila

Hazánkban működő három ország – a német, az osztrák és a svájci – nagykövetsége közös rendezvényén jelentették be ma kora délután a kezdeményezést: a magyarok sikeresebb boldogulása, karrierlehetőségeik kiszélesítése végett a német nyelvű országok hathatósan támogatják a hazai nyelvoktatást.

Ha tájékozódunk a külföldi befektetők összetételét, vagy honfitársaink határon túli munkavállalását illetően, kézenfekvő, hogy mekkora előny a német nyelvtudás. Több mint százmillióra rúg az anyanyelvűek száma, világszerte pedig további csaknem kétszáz milliónyian tudnak németül. Bár az angol nyomulása a jelek szerint föltartóztathatatlan (afféle eszperantóvá válik), ám Európában még mindig nagy hagyománya van a német nyelvnek. Sokan tanulnak, tudnak is megszólalni, írni, de nem elegen.

Volkmar Wenzel, a szövetségi köztársaság Magyarországra akkreditált első számú diplomatája tavaly szeptemberben foglalta el állomáshelyét nagykövetként a budai Úri utcában, s jól tudja, hogy ezernyi szállal kapcsolódik egymással hazája a miénkkel. Tájékoztatójában kiemelte: Magyarország legfontosabb gazdasági partnere Németország: az Auditól a Mercedesig számos nagy és kisebb vállalat (összesen háromezer) létesített nálunk munkahelyeket. Az osztrák és svájci alapítású vállalkozások száma is százakra rúg. Azt már Elisabeth Ellison-Kramer osztrák nagykövet asszony fűzte hozzá, hogy a közös történelmi múltnak, a szomszédságnak is nagy a szerepe a két ország ezerféle kapcsolatának ápolásában.

A figyelemfelhívás ötlete a német nagykövetségen fogant, de a kezdeményezéshez azonnal csatlakozott az osztrák és a svájci diplomáciai képviselet is. A mottóval – „Német.Karrier.Siker.” – azt kívánták aláhúzni a szervezők, hogy miért érdemes a nyelvet tanulni (tehát a sikeres karrierért), ám az sem elhanyagolható, hogy így jobban megérthetjük az adott ország kultúráját is. Robert Kattein a svájci nagykövetség képviseletében gazdasági szemszögből világított rá a „másik oldal” érdekére. Hiszen az idegen ajkú munkáltató jobban szót ért azzal, aki ismeri az ő anyanyelvét. „A nyelvismeret tükrözi a munkavállaló kompetenciáját és nyitottságát” – mondta a diplomata.

A kampány védnökségét vállaló „emberminisztérium” (EMMI) nevében Maruzsa Zoltán helyettes államtitkára szerint a gazdasági együttműködésen túl kulturális kapocsként értéket képvisel a német nyelvtudás.

Kiket vesz célba Magyarországon ez a reklámszerű kampány? Azokat, akik érdekeltek, vagy érdekeltek lehetnek a német nyelv tanulása/ tudása tekintetében. Egyaránt szól azokhoz az érdeklődőkhöz, akik német nyelvű képzések iránt tájékozódnak, vagy egyetemistaként ösztöndíjat keresnek.

A kampány része egy weboldal és egy facebook-oldal, ahol három témacsoportban hetente új és újabb hasznos információkat tesznek közzé. Tippeket olvashatunk a némettanulással kapcsolatban, informálódhatunk nyelvvizsga-követelményekről, vagy német nyelvű kulturális rendezvényekről. Megtalálhatók az oldalon német, osztrák és svájci cégek, intézmények aktuális munka-, gyakornoki és ösztöndíj-lehetőségei is.

Tájékoztatás kérhető e-mailben is, vagy telefonon: 06 1 411 09 39; 06 20 320 81 13, vagy levélben, illetve személyesen: 1075 Budapest, Madách Imre út 13–14., A épület IV. emelet.

Címkék