Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Lapozzon a lap tetejére

Lap tetejére

Őfelsége ellenzéke? A 444.hu szerint a Népszavát Orbán finanszírozza

Őfelsége ellenzéke? A 444.hu szerint a Népszavát Orbán finanszírozza

Tessék mondani, hihető a 444. sztorija, hogy közvetve (állami hirdetések révén) Orbán Viktor finanszírozza a Népszavát? Egy olyan újságot, amelynek online kiadásán ezek a címek vannak: Ingyen busz viszi a Fidesz híveit a Békemenetre, Simonka már iskolásoknak is osztogatja reklámpólóit (A fideszes politikus a minap óvodásokat lepett meg ajándékaival). Videó bizonyítja: Tiborcz rémülten menekült a kamera elől. Márki-Zay Péter nem hagyja magát. Kiderült: Semjén a repülés szerelmese, és „luxusvadászik”.
 

A 444 ugyanis azt állította, hogy Orbán Viktor személyesen állapodott meg Puch Lászlóval, az MSZP egykori pénztárnokával a Népszava napilap finanszírozásáról. A portál szerint ennek az az oka, hogy a Népszabadság kivégzése után a miniszterelnök nem akarta, hogy Simicska Lajos Magyar Nemzete legyen a legerősebb napilap. Orbán úgy akart befolyást szerezni a lap felett, hogy a valódi tulajdonos és annak szándéka rejtve marad.

Puch Lászlóval Orbán Viktor személyesen egyeztetett a Népszava finanszírozásáról azon a hatvanpusztai majorságon, amelyet Mészáros Lőrinc bérel. Mint írják, ez után vásárolhatta vissza a Népszavát Puch László egyik cége, annak ellenére, hogy korábban már egyszer kikerült a tulajdonából. Azóta nem késnek a fizetések, a lap pedig tele van állami hirdetésekkel, amelyek a teljes reklámbevétel 56 százalékát teszik ki.

A 444 információi szerint.

A vásárlás után Puch László egy egykori népszabadságos, ma már népszavás újságíró szerint azt mondta a szerkesztőségnek, „van pénz”, jó újságot kell csinálni, „de ha lehet, az Orbán-családot ne bántsuk”.

A portál szerint a Népszabadság kivégzése után a kormányfő nem akarta, hogy Simicskáé legyen a legerősebb napilap. Orbán ugyanis hisz a nyomtatott sajtó erejében. Puch a portál érdeklődésére csak annyit mondott, hogy „meg kell nézni a Népszavát, hogy ellenzéki-e, és ha igen, onnantól kezdve nincs értelme firtatni, hogy milyen forrásból él meg”.

A Népszava online kiadása mintha alátámasztaná Puch szavait. A már felsorolt írások mellett két hirdetés van az oldalon:
ÁPRILIS 8-ÁN SZAVAZZ A VÁLTOZÁSÉRT! (MSZP-PÁRBESZÉD. És egy másik: „A HAZA MINDENEK ELŐTT”. 14 ÓRA, BUDAPEST, KOSSUTH TÉR. ÜNNEPI BESZÉDET MOND ORBÁN VIKTOR MÁRCIUS 15”.

És még valami. A 444.hu 10:08-kor tette ki az oldalára a cikkét.

A Népszava online 14:09-ig, mikor ennek az információnak végére kitettük a pontot, még egyetlen szóban sem reagált.

Orbán Viktor Achilles-sarka

Ne verjük el a port szegény Népszaván. Most lehetne arról írni, hogy Orbán egyik baloldali strómanja eladta a lelkét a kormányfőnek, a tulajdonában lévő újság pedig hiába látszik szabadnak és kormány-kritikusnak, valójában az éppúgy a Fidesz által finanszírozott, mint a „közszolgálati” média.

Inkább dicsérni kéne, hogy mindezek ellenére tisztességes cikket írnak itt tisztességes újságírók. Sőt, elmondani némi gyanakvással, lehet, hogy a kérdésről először író 444.hu-t átverték. A botrányos cikk forrásai között megnevezték ezeket:

„A kormányfő környezetét és a Geomédiát ismerő források is tényként beszélnek arról…”, vagy
„Egy Rogán Antal kabinetjével szerződéses viszonyban álló médiaszereplő szerint…” Így, a választási idején jól jöhet egy olyan írás, ami hitelteleníti a legnagyobb nyomtatott országos lapot. (Jó, ennek kicsi az esélye, a 444-nek profi szerkesztői, újságírói vannak.)

 

Viszont ebből az információból, ha igaz, megtudható, hogy Orbán Viktor faarccal, kellő nyugalommal mindent tűr. Lediktátorozzák az Európai Parlamentben? Bírálják az ENSZ-ben? Korruptnak mondják legközelebbi barátait, szomszédját? Az utca népe felszólítja, hogy takarodjon? Na, sag schon. (Magyarul zágson). Írhat a Népszava azt, amit akar? Írhat. Még pénzeli is. Egy dologról nem írhat. A családjának az ügyeiről.


A Tiborcz-ügy ezért is különösen veszélyes, és rémisztő a számára.


Orbán politikai szimata – kormánypártiak és ellenzékiek szerint is – szinte tökéletes. Ha a Puch Lászlóval kötött megállapodás szerint tényszerűen be lehet számolni az eseményekről, de az Orbán-családot lehetőleg nem bántsuk, akkor világos, a miniszterelnöknek ez az Achilles-sarka.


Mert valószínűleg már akkor tudta, hogy a családnak vannak/lesznek „ügyei”.
Most már nyilvánosságra is kerültek ezek.

 

Orbán Viktor sarkában a nyíl.

A fenti két írás elsőként itt jelent meg; tessék kattintani!