Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Lapozzon a lap tetejére

Lap tetejére

A bécsiek döntenek az új metrókocsik üléseiről

A bécsiek döntenek az új metrókocsik üléseiről
EuroCommPR*Bécs

Az osztrák fővárosban az utasok dönthetik el, milyen üléseken szeretnének utazni a két év múlva forgalomba álló új metrószerelvényeken. A három ülőalkalmatosság közül május végéig választhatják ki a kedvencüket. (Bécs "Ezüstnyila"; kép: Johannes Zinner/Wiener Linien)

Radial, Linea és Trigon – ezek azok az ülésmodellek, melyek közül a bécsiek választhatják ki, melyikkel szereljék fel az új metrókocsikat, az X-Wageneket. Ezek 2020 közepétől fokozatosan váltják fel a 70-es évek óta forgalomban lévő szerelvényeket, az „Ezüstnyilakat”. Nem csupán az U1–U4-es vonalon járnak majd új szerelvények, de a most épülő U5-ön is ezek szállítják majd az utasokat.

Noha a három ülés között első pillantásra nincs sok különbség, rátelepedve már egyértelművé válnak az eltérések. A Linea modell mindenféle testtartást lehetővé tesz, a Trigon jobban megtámasztja a gerincet és egyenes tartást kínál. A Radial valószínűleg a magas utasok kedvence lesz, mert kialakításának köszönhetően nem ér majd össze az egymással szemben ülők térde.

„A jó ülést kifejlesztése összetett feladat, de egy cseppet sem bánjuk, ha közben a jövőben az utasok árgus szemekkel figyelnek bennünket. Három üléstípust fejlesztettünk ki, hogy ergonómiailag is megfeleljünk a bécsiek ízlésének" – mondta Arnulf Wolfram, az új szerelvényeket szállító Siemens Österreich mobilitási igazgatója a szavazás kapcsán.

Az új üléseket április 21-től próbálhatja ki a bécsi utazóközönség az U2/U5 Infocenterben, illetve meghatározott napokon egy-egy nagyobb forgalmú metróállomáson. Az elegáns és funkcionális ülések az eddigi műanyag helyett laminált rétegelt falemezből készülnek, így nemcsak kényelmesek, de környezetbarátok is.