Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Lapozzon a lap tetejére

Lap tetejére

Maradjunk csendben, túléljük

Maradjunk csendben, túléljük
Horváth Kálmán

Tudtuk, mindig is tudtuk, hogy a világ szeret bennünket, Hollywood már olyan, mint Felcsút vagy Józsefváros, a filmes szakmának Magyarország pertu, ha valamire szükségünk van, csak szólunk, ők meg kezüket-lábukat törik, hogy a kedvünkbe járhassanak.

Most például, amikor Kósa Lajos miniszterből az önkormányzati választások kampányfőnöke lett, és megmondta, hogy továbbra is harcolunk a migráció ellen, már meg is érkezett a mozgósítását segítő film, természetesen Amerikából „Hang nélkü”l címmel. Gyártója a Paramount Pictures, egyik alapítója Adolph Zukor, Ricsén született, Seszták ex-nemzet fejlesztési miniszter, Magyarország 13. legbefolyásosabb emberének (Wikipédia) választási körzetében, Mátészalkán járt iskolába, ezért, a közéletben jártas ember, a mozgó képben rögtön ráismer a Nemzeti Együttműködés Rendszerére.

Szörnyekről szól a film, hogy honnan jöttek, nem kell tudható, csak félni kell tőlük, de nagyon. Igaz, így nem pontos az életérzés, mert ha lábujjhegyen járunk, és nem beszélünk, azaz befogjuk a pofánkat, akkor az idegenek nem bántanak. Otthon csendben főzhetünk, végezhetjük házi dolgainkat, de kiabálni, tüntetni, mutyizott közbeszerzésről, csengeri háztartásbeliről kérdezni, nem lehet, mert elvisznek a szörnyek.

A szörnyek tényleg rondák, tényleg megtámadják a hangoskodókat, szóval nagyszerű a maszk, kitalálhatatlan, hogy bábok, animációk, esetleg beöltözött emberek, még az a feltételezés sem zárható ki, hogy a szörnyek civilben kopaszok, és amikor nem forgatnak, akkor a választási iroda urnáira vigyáznak, hogy szabályosan legyenek leadva a népszavazási kezdeményezések.

A hang nélkül nem olcsó költségvetésű film, 17 millió dollárból készült, pedig még tíz szereplője sincs, a fele gyerek, gondolom, fél gázsiért, de a forgatókönyv jól megírt, gagyira nem lehet félni. Az operatőr, a dán Charlotte Bruus Christensen alig tette le a kamerát „A lány a vonaton” befejezése után, már várta is az újabb frászkeltő meló, és ő megfelelt. John Krasinski, a látszat néha csal tipikus esete, jóképű, vonzó férfi, de rendezőként bagolyként huhog, és talán vendégségbe is halotti koszorúval érkezik.

Maga a film arra is példa, hogy a rettegés jó üzlet, nézettsége Amerikában napok alatt 22 millió dolláros, azaz 5,5 milliárd forintos jegybevételt hozott, miközben a nemzetközi forgalmazás csak most kezdődött.

Ha valakinek még ez sem lenne elég, annak a női főszereplő, Evelyn Abbott (Emily Blunt) bizonyítja, hogy érti az idők szavát, ő „megállapodott” azzal, akivel megállapodnia kellett, nem törődött a rá leselkedő veszéllyel, megszülte negyedik gyermekét is, mert egy horror attól vérfagyasztó, ha a vadászatban a kicsik a célpontok.

Kósa Lajos tehát megnyugodhat, a félelemvonat roboghat tovább, John Krasinski férjként és rendezőként mutatja az utat, a valós életben is felesége, Emily Blunt kifogástalanul hiteles, a két gyerek: Millicent Simmonds és Noah Jupe szinte vonzza a nézőket, szorítanánk magunkhoz őket, nyugtatnánk a lelküket, hogy csak játék az egész, a felnőttek találták ki, baj igazából csak akkor lenne, ha a gyerekek visszakérdeznének: a felnőttek miért találnak ki ilyen butaságokat?

Hang nélkül, 2018, amerikai film. Szereplők: Evelyn Abbott, Emily Blunt, Lee Abbott, John Krasinski, Marcus Abbott, Noah Jupe, Regan Abbott, Millicent Simmonds. Rendezte: John Krasinski. A forgatókönyvet John Krasinski, Scott Beck és Bryan Woods írta. Operatőr: Charlotte Bruus Christensen. A film zenéjét Marco Beltrami szerezte. Producer: Michael Bay, Andrew Form, Bradley Fuller, John Krasinski. Vágó: Christopher Tellefsen. Országos bemutató: május 3.