Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Lapozzon a lap tetejére

Lap tetejére

Itt az OTT: csak a választott tartalomért kell fizetni

Itt az OTT: csak a választott tartalomért kell fizetni
LigetPress

A hagyományos televíziózás esetében általánosan igaz, hogy a nézők csak az elérhető csatornáik töredékét követik. Az ingyenes földfelszíni televíziózástól és a távközlési infrastruktúrától különváló Over-the-top (OTT) szolgáltatások kombinációja olyan megoldást eredményez, amely ötvözi az új generációs igényeket a hagyományos televíziózás előnyeivel, miközben megvalósul a fogyasztók álma: a néző csak az általa kiválasztott, értékes tartalomért fizet – hívta fel a figyelmet Dóbé Sándor, az Antenna Hungária stratégiai igazgatója a Media Hungary konferencián.

Az internet és az online technológiák előretörése folyamatosan írja át a televíziózás korábbi kereteit. Az egyedi, exkluzív vagy rétegtartalmakat kereső, interaktív és játékos megszólítást igénylő millenniumi generáció (a 2000 után születettek nemzedéke) tartalomfogyasztásában a távközlési infrastruktúrától különváló Over-the-top (OTT) szolgáltatások veszik át a vezető szerepet, miközben az előfizetők fokozatosan mondják le kábeltévé-szolgáltatásukat („cord-cutting”). Bár hazánkban utóbbi jelenség még nem elterjedt, az Amerikai Egyesült Államokban már szerfölött népszerű: 2017 első negyedévétől a Netflix-előfizetések száma meghaladja a kábel TV előfizetések számát.

A jó minőségi filmek és sorozatok platformfüggetlen elérése OTT-szolgáltatásokon keresztül – jellemzően online – történik; a közérdeklődésre számot tartó tartalmak – hírek, élő sportesemények, rendezvények, show műsorok – követése a hagyományos (lineáris) tévén megszokott.

A széles tematikájú, nagy nézettségű műsorokat tartalmazó ingyenes csatornakínálat és a tetszés szerint választott OTT-szolgáltatás olyan kombinációt eredményez, amelyben a néző csak a kívánt tartalomért fizet.