Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Lapozzon a lap tetejére

Lap tetejére

Fokhagyma, vadgesztenye, gránátalma: török cég jelent meg a hazai kozmetikai piacon

Fokhagyma, vadgesztenye, gránátalma: török cég jelent meg a hazai kozmetikai piacon
Elek Lenke

Egyebek között a svéd alapítású Oriflame vagy a már 1886-ban New Yorkban létrejött Avon módszerével, azaz mlm (multi level marketing) formában lehet megvásárolni a török Huncalife termékeit. Ez azt jelenti, hogy üzletekben nem lehet hozzájutni a különféle bőrápolási, dekorkozmetikai és háztartási szerekhez, hanem jellemzően nem hivatásosok értékesítik egymásnak. A választék természetesen online is megtekinthető.

Hatvan évvel ezelőtt a törökországi Cerkezköyben kezdődött a márka története. A Huncalife szó elejének nincs köze tehát Magyarországhoz, bármennyire is Hungariára vagy Hungaryra gondol is az olvasó. Hazánkat maguk között a törökök ekként említik: Macaristan.

A török cég katalógusát lapozgatva a benne szereplő modellekről sem jutna senkinek sem eszébe Törökország, de még a termékek külleméről sem. Nevük ugyanis angol, bár némelyiken feltűnnek török szavak is.

A mára sok száz különféle terméket gyártó és forgalmazó, dinamikusan fejlődő vállalat 2017 vége óta Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon is terjeszkedik. Divatos irányzatot követ: a természetes alapanyagokat részesíti előnyben. A legkeresettebb termékei közé tartozik a fokhagymás hajsampon, a hajat erősítő, a növekedést segítő, illetve a hajhullást megelőző hatása miatt, valamint a lazító hatású masszázs-zselék, közülük is a vadgesztenyés változat.

Izgalmas a fekete arcpakolás, a fehérítő hatású vagy a miswakos fogkrém, a teafa-olajos készítmények, a különféle növényi olajok arcra és hajra, mint például a mandula- vagy citromfű-olaj, a szalmavirágos vagy a gránátalmás termékcsalád. A készítmények a cég információja szerint nem tartalmaznak egészségre káros anyagokat - például parabéneket - és laboratóriumaiban nem folytat állatkísérleteket.

Törökországban kiemelten fontosnak tartják a bevezetőnkben említett mlm-módszert, aminek lényege: otthon dolgozó anyák, azaz háztartásbeliek, az árusítás révén saját jövedelemhez, így nagyobb egzisztenciális biztonsághoz juthatnak. Ez a munka sokaknak segítség lehet abban is, hogy például gyerekeik számára megteremtsék a lehetőségét annak, hogy jobb iskolákban tanulhassanak. Jellemzően nők és kisgyerekes édesanyák csatlakoznak a hálózathoz, de férfiak is bekapcsolódnak.

Annak pedig, hogy miért is vonzó egy török kozmetikai cég számára Magyarország, több oka van. Mint elmondták, hazánk Európa szívében található, ahol mintegy félmillió ember, 70%-ban nők foglalatoskodnak a kozmetikai szektorban. A török cég első felmérések alapján a magyarok nagy érdeklődést mutatnak a termékeik iránt, és szívesen fogadnak olyan új márkát a piacon, ami kereseti lehetőséget is nyújt számukra.