Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Lapozzon a lap tetejére

Lap tetejére

Húszéves a mezei – szeretjük a frisset, a hazait

Húszéves a mezei – szeretjük a frisset, a hazait
(Tudósítónktól)

Madaras Tesco – így hívják még ma is sokfelé vidéken az Auchant (ami egyébként két francia szóból: „aux champs”, azaz mezőkön, a városon kívül kapta a nevét), amely 20 éve nyitotta meg első hipermarketjét Budaörsön. Azóta országszerte összesen 20 áruházat és 18 benzinkutat adott át az áruházlánc, melyeket a következő hat hónapban egy-egy újabb szupermarket és superstore formátumú üzlet követ.

Mert a hipermarket-divat is változik: sok lánc rájött, hogy az emberek nem akarnak mindennap kiautózni a város szélére és vissza, és nem töltenének két órát egy ilyen túrával, viszont szívesen vásárolnának diszkont árakon a belvárosban is. Ugyanakkor az élelmiszerek iránti igények is módosultak: frisset, minőségit, hazait – ez ma már lassan alapkövetelmény lesz.

Ahogyan az áruházlánc vezetése fogalmaz: „az elmúlt két évtizedben az Auchan tapasztalatai szerint nagyot változtak a hazai vásárlói igények: a még nem is olyan régen erőteljesen árérzékeny magyar vásárlók lényegesen minőségorientáltabbá váltak. Ugyancsak erősebb lett az igény az áru frissessége, valamint a nagy választék, a magas színvonalú ügyfélkiszolgálás és a kényelmesebb vásárlás iránt.

Az áruházlánc ehhez igazodva a közeli múltban új formátumú, városon belüli, a napi bevásárlást szolgáló szupermarket és superstore koncepciójú üzletekkel is bővítette hálózatát”.

Ez persze nem jelenti azt, hogyha éppen van időnk, nyugodtak vagyunk és stresszmentesek, akkor nem megyünk hipermarketbe. Inkább egyedül jó hipermarketbe menni, mint családdal: a família, ahány tagú, annyifelé szalad, és utána fél óra, mire mindenki összegyűlik a kasszánál.

Az Auchan közleményéből kiderül, hogy a hagyományosan erős hipermarketek szolgáltatásait is fejlesztik: az idén nyáron a budaörsi áruházát alakítja át a friss árut és a gasztronómiát előtérbe helyező kereskedelmi koncepciójának megfelelően.

Az egészséges termékek iránti megnövekedett igény kapcsán tavaly Magyarországon is megkezdődött az Auchan globális, Az élet kék című programja, amely az egészségtudatos vásárlást, valamint a helyi, jó minőségű termékeket támogatja.

A cég az online rendelés és a házhoz szállítás elindításával bővítette kereskedelmi csatornáit, a terjeszkedést pedig az üllői logisztikai központ fejlesztése tovább segíti majd.