Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Lapozzon a lap tetejére

Lap tetejére

Okosszobák és szuperokos fiatalok

Okosszobák és szuperokos fiatalok
Elek Lenke

Hogyan tud majd a következő évtizedekben egy szálloda meglepő élményt szerezni vendégei számára és milyen módon képes tökéletesíteni kommunikációját és szolgáltatásait? Egyáltalán: milyen lesz a jövő hotelszobája? Ezekre a kérdésekre keresték a választ az AccorHotels által Budapesten rendezett verseny résztvevői. (Nyitó kép: pinterest)

Tizenhárom országból 17 csapat „állt rajthoz”, azaz tartott előadást arról, milyennek képzeli a szállodaszakma jövőjét. Többnyire egészen fiatalok versenyeztek, bár nem volt éltkori megkötés. Afféle ötletrohamnak, ötletbörzének is lehet nevezni a rövid előadásokat. Volt, aki szárnyalt, más inkább pragmatikusabb volt.

A legtöbb ötlet okosszobát vizionált, amely már nem is a távoli jövő, hanem inkább a jelen tudását alkalmazza, csak éppen nem a megszokott helyen és formában.

A világ vezető utazási és életmód-csoportja, az AccorHotels által szervezett regionális megmérettetésen a csapatoknak öt percük volt arra, hogy a zsűri előtt ismertessék digitális megoldásaikat és elképzeléseiket a jövő szállodaszobájáról, majd válaszoljanak a kérdésekre. A zsűri három kategóriában díjazta a versenyzők munkáit: kommunikáció, kényelem (well-being) és meglepetés faktor (wow-effect). A három kategórianyertes csapat találkozhat az AccorHotels központi fejlesztő csapatával Párizsban, és kísérletképpen dolgozhat tovább ötlete tökéletesítésén a cégcsoport egyik szállodájában.

A Hackathon vetélkedőn részt vevőknek 48 órájuk volt arra, hogy kidolgozzanak egy új, átütő, elsősorban digitális megközelítést arra, miként növelhető a vendégélmény a jövő szállodaszobáiban. A versenyzők közül sokan érkeztek hazulról és a környező országokból, miáltal magyar, szerb, bolgár, szlovák, osztrák és orosz, továbbá új-zélandi, mexikói és dél-amerikai résztvevője is volt az eseménynek.

Egyesek a környezettudatos szállodaélményt helyezték középpontba, mások a magános üzleti utazók számára dolgoztak ki megoldásokat. A versenyen három különdíjat és három fődíjat osztottak ki. A különdíjasok közül az Infinity Imagine csapata nyerte el az egyhónapos együttműködés lehetőségét a NUMA Moscow szakembereivel. Ötletük szerint hanggal vezérelhető virtuális munkatárs könnyíti meg a kapcsolattartást a hotel személyzetével.

A kommunikáció kategóriájában rendezvényszervezésre, kényelem kategóriában a személyre szabott alvásra, a meglepetés-faktor kategóriájában hangvezérlésű okos szoba kialakítására hoztak ötleteket a nyertes csapatok.

Luc Gesvret, a zsűri tagja a verseny eredményhirdetését követően így értékelte az eltelt két nap eseményeit: „Minden várakozásunkat felülmúlta a lelkes érdeklődés, az ötletek egyedisége és sokszínűsége, amit az eseményen tapasztaltunk. Azért választottuk a verseny helyszínéül Budapestet, mert jelenleg a magyar főváros a világ egyik legmenőbb startup-központjának számít, és egyre fejlődik.”

Fődíjat nyert kommunikáció kategóriában az Oilstone, Kényelem (well-being) kategóriában az LWST Technologies, meglepetés faktorban pedig (wow-effect) a Raketa.