Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Lapozzon a lap tetejére

Lap tetejére

Kávéház és desszert: sikerrel kereskedik a Vöröskereszt

Kávéház és desszert: sikerrel kereskedik a Vöröskereszt
B. Mezei Éva

Sikeres a Magyar Vöröskereszt újfajta, kereskedelmi tevékenysége, amellyel támogatni lehet a szervezet tevékenységét. A használtruha-gyűjtés és a támogatott telefonhívások mellett egyre inkább terjed a Vöröskereszt jó minőségű, saját márkás termékeinek forgalmazása, és népszerűsödik a nyáron megnyílt Empathy Cafe&Bistro – mondta Kardos István, a Magyar Vöröskereszt ügyvezető igazgatója, a szervezet mai sajtótájékoztatóján, amelyet a humanitárius világszervezet budapest-belvárosi kávéházában rendeztek.  (Nyitó képünkön a Vöröskereszt támogatására felhívó bélyegsorozat 1956-ból; forrás: BélyegVilág.net)

Több mint két éve már, hogy kereskedelmi tevékenységbe kezdett hazánk legnagyobb humanitárius szervezete. (A kezdeményezésről egyébként lapunk legutóbb jó két hónappal ezelőtt adott hírt.) A magyar Vöröskereszt 2016-ban jelentette meg első, saját márkás termékeit azzal a céllal, hogy szabad felhasználású forrásokhoz jusson, amelyeket működésre, illetve azokra a tevékenységi területeire fordíthat, amelyekre a szokásosnál kevesebb adomány érkezik. Az adományokat csakis arra fordíthatják, amire az adományozók szánták őket. A saját márkás termékek árusításából származó jó ötmillió forintot elsősorban szállítási költségekre fordították, hogy a rászorulókhoz minél előbb eljussanak az adományok, emellett véradás-szervezésre és katasztrófa gyakorlatok támogatására költötték – mondta el Sajgó Beáta, a Magyar Vöröskereszt marketingvezetője.

A hazai Vöröskereszt kereskedelmi tevékenysége fej- és elemlámpák értékesítésével kezdődött el, tavaly ezt a karácsonyi időszakban a szaloncukor követte. A múlt ősszel megjelentek a világító kulcstartók és csíptetős olvasólámpák is, amelyek nagy sikert arattak.

A nemrég nyílt kávéházban már a különféle sütemények mellett a százéves Szerencsi Csokoládégyár különleges kávédesszertjével és drazséjával is találkozhatunk; e termékek egyébként kiskereskedelmi üzletláncokban is megvásárolhatók, ezzel is támogatva a szervezetet. A csomagoláson megjelenő Vöröskereszt-logón kívül a „Finom támogatás” szavak is jelzik a Magyar Vöröskereszt saját márkás édességeit.

Az akadálymentesített új kávézó, a nyáron megnyílt Empathy Cafe&Bistro kialakításánál figyelembe vették a látás-, hallás-, és hallássérültek megváltozott igényeit. A kávéház közösségi tér is egyben, akár 50-80 személyes rendezvények helyszíne is lehet. Kiállítások rendezésére is alkalmas, jelenleg éppen a Verzió Nemzetközi Dokumentumfilm-fesztivál plakátjai láthatók benne. Irodalmi és filmes esteknek is teret ad a kávézó. Az első témák között szerepel a nők elleni erőszak. Máris sokan jönnek tanulni, olvasni ide. Fogyasztásukkal a Magyar Vöröskereszt munkáját támogatják – hangsúlyozta Csali Annamária, a kávéház vezetője.

A lokál étlapjának összeállításánál fontos szempont, hogy elsősorban hazai termelőktől származó alapanyagokkal dolgozzanak. Igyekeznek száműzni a műanyagokat, például szűrt és magnéziummal dúsított üveges vizet forgalmaznak. A polcokon 100 ismert ember dedikált könyveiből válogathatunk.

A Magyar Vöröskereszt igazgatójától megtudtuk, hogy már tárgyalnak a Caola Zrt.-vel saját márkás folyékony szappan és kézfertőtlenítő jövő évi gyártásáról, hogy forgalmazásukkal bővíthessék a szervezet támogatását.