Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Ma kedd van, 2018. december 11. Az év 344. napja, az időszámításunk kezdete óta eltelt 737436. nap.
Lapozzon a lap tetejére

Lap tetejére

Fekete péntek: az adatlopó trójai vírusok kedvence

Fekete péntek: az adatlopó trójai vírusok kedvence
Infovilág

Amint megkezdődik a nagy karácsonyi bevásárlási roham, a banki trójai vírusok minden addiginál nagyobb erővel támadják a népszerű fogyasztói márkák online használóit: hitelesítő adatokat és egyéb információkat lopnak ezeken a weboldalakon keresztül. Az idei harmadik negyedév végéig a Kaspersky Lab technológiái 9,2 millió támadás-kísérletet észleltek (tavaly egész évben 11,2 millió), ezen belül egy bizonyos víruscsalád észlelési aránya jó harmadával emelkedett.

Az összes megtámadott online üzlet fele közismert fogyasztói divatmárkákat – divatcikkeket, lábbeliket, ajándékokat, játékokat, vegyes cikkeket – forgalmazó áruház volt. A jelek szerint a legnagyobb kockázat az olasz-, orosz-, németországi, egyesült államokbeli és a feltörekvő országokbeli online vásárlókra leselkedik. 

A banki trójai vírusok hagyományosan főként az online pénzügyi szolgáltatások igénybe vevőit támadják azzal a céllal, hogy pénzügyi adatokat lopjanak el, vagy a meghekkelt eszközökből bothálózatot építsenek későbbi támadásokhoz. Az idő múlásával több banki trójai vírusnak is bővültek a funkciói: most már az online vásárlók adataira és hitelesítő adataira vadásznak, és rendszergazdai hozzáférést szereznek eszközeikhez.

Az e-kereskedelmi márkákon keresztül az áldozatoktól adatokat lopó főbb víruscsaládok az alábbiak: Betabot, Panda, Gozi, Zeus, Chthonic, TinyNuke, Gootkit2, IcedID és a SpyEye (esetükben az észlelési arány várhatóan 34%-kal növekedik a 2017-i adathoz képest). A trójai vírusok jól ismert e-kereskedelmi márkákat vesznek célba, és olyan használói hitelesítő adatokra vadásznak, mint a bejelentkezési név, a jelszó, a kártyaszám, a telefonszám, stb. Úgy szerzik meg az adatokat az áldozatoktól, hogy elfogják a bevitt adatokat a célba vett oldalakon, módosítják az online oldal tartalmát, és/vagy adathalász oldalakra irányítják át a látogatókat. 

Több mint hárommillió e-kereskedelmi hitelesítő adatot kínáltak eladásra egy, a Google keresőmotorjával könnyen elérhető piactéren. A legmagasabb árakat a meghekkelt kereskedői fiókokért kérték.

A Kaspersky Lab ajánlatai a biztonság megőrzéséhez az online vásárlások során fogyasztók számára:

Feltétlenül legyen hatékony, folyamatosan frissített biztonsági megoldás az összes olyan eszközén, amelyről online vásárol. Ne vegyen semmit online olyan weboldalakról, amelyek veszélyesnek látszanak, vagy egy megbízható márka weboldala nem teljes verziójának látszanak. 

Ne kattintson e-mailben vagy közösségimédia-üzenetekben kapott ismeretlen linkekre, még akkor sem, ha ön által ismert személyek küldik őket, kivéve, ha várta az üzenetet.

 

 

Címkék