Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Ma péntek van, 2019. május 24. Az év 144. napja, az időszámításunk kezdete óta eltelt 737600. nap.
Lapozzon a lap tetejére

Lap tetejére

Jórészt EU-pénzből: kezdődik a Pécel–Aszód közötti vasútvonal felújítása – vonatpótló buszok – sűrített HÉV-járatok  

Jórészt EU-pénzből: kezdődik a Pécel–Aszód közötti vasútvonal felújítása – vonatpótló buszok – sűrített HÉV-járatok   Jórészt EU-pénzből: kezdődik a Pécel–Aszód közötti vasútvonal felújítása – vonatpótló buszok – sűrített HÉV-járatok  
(MTI)

Hétfőn kezdődik és december 7-ig tart a Budapest–Hatvan vasútvonal Pécel–Aszód szakászának felújítása a tavaly márciusban megkezdett vasútfejlesztés részeként. Az utasok a 10 hónapos vágányzár ideje alatt vonatpótló buszokkal közlekedhetnek az érintett szakaszokon – hangzott el ma a vasúttársaság budapesti sajtótájékoztatóján. (Nyitó képeink illusztrációk.)

A Volánbusz Zrt.-vel kötött megállapodásnak köszönhetően 66 busz áll rendelkezésre a vonatpótláshoz a felújítás ideje alatt. Gödöllőről a pótlóbuszok mellett a H8-as HÉV sűrűbb közlekedéssel gondoskodik az eljutásról a budapesti Örs vezér teréig; a H9-es HÉV-vonalon (Örs vezér tere–Cinkota–Csömör) pedig Desiro motorvonatokat is forgalomba állítanak. Az Örs vezér tere és Kerepes között hétköznap csúcsidőben a megszokottnál kétszer sűrűbben, 7–8 percenként indulnak majd a HÉV-ek. Három helyett hatkocsis vonatok viszik az utasokat a H8-as  (Örs vezér tere–Gödöllő) vonalon hétköznap a reggeli és a délutáni csúcsidőben.    

A budapesti elővárosi vonatforgalmat érintő változásokról tudható: az S80-as személyvonatok csak Budapest-Keleti pályaudvar és Pécel, illetve Aszód és Hatvan állomások között közlekednek. Pécel és Aszód között pótlóbuszok szállítják az utasokat; az S80-as jelzésű pótlóbuszok Pécel és Aszód között minden állomáson és megállóhelyen megállnak, a G80 jelzésű járatok csak a Bag, Dózsa György út 8. alatti autóbusz-megállóhelyen állnak meg.

A Keleti pályaudvar és Hatvan között a miskolci, a kassai, a nyíregyházi és a debreceni InterCity-járatok helyett IC-pótlóbuszok szállítják az utasokat. Az M3-as autópályán közlekedő buszok a Keleti pályaudvar melletti Verseny utcai ideiglenes autóbusz-megállóhelyről indulnak és oda is érkeznek. Az IC-k és pótlóbuszaik pótjeggyel és ingyenes helyjeggyel vehetők igénybe. Budapest–Miskolc között átlagosan 30 perccel hosszabb lesz a menetidő. A pótlóbuszokra a pénztárakban, valamint online és a Vonatinfó mobilalkalmazáson keresztül is lehet jegyet vásárolni. A pótlóbuszokra csak érvényes jeggyel lehet felszállni, a buszon nincs fedélzeti jegyváltási lehetőség. A pótlásban távolsági kialakítású autóbuszok vesznek részt, amelyeken kerekesszék csak összecsukott állapotban szállítható, kerékpár nem. A vasúti jegyek és bérletek a helyközi autóbusz-járatokra nem érvényesek. A vonatok és a pótlóbuszok menetrend-változásairól a www.mavcsoport.hu/bphatvan honlap, a HÉV-et érintő menetrend-változásokról a www.bkk.hu honlap tájékoztatja az érdeklődőket.    

A felújítás után az eddiginél több vonat közlekedik majd Budapest és Hatvan között, a főváros és Gödöllő között zónázó vonatokat állítanak forgalomba, amelyek munkanapokon reggelente az eddiginél sűrűbben közlekednek majd a Keleti pályaudvarra. Emellett óránként közlekedik majd gyorsvonat Budapest-Keletiből Egerbe.    

A Budapest–Hatvan vasútvonal felújítása uniós és állami forrásból valósul meg, a kivitelezési költségek mintegy nettó 150 ezer millió forintra rúgnak. A beruházással 2020 év végéig 52 kilométer hosszú kétvágányú vasúti pálya épül át Rákos és Hatvan állomás között. A teljes szakaszon elektronikus biztosítóberendezés és vonatbefolyásoló rendszer épül. Mindezek mellett 13 állomás és megállóhely megújul, 6 állomásépület átépül, valamint 7 helyen összesen 330 új P+R parkolóhelyet és egy új megállóhelyet létesítenek Akadémia-Újtelep néven, illetve 28 kilométeren zajvédőfal épül.