Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Ma vasárnap van, 2019. augusztus 25. Az év 237. napja, az időszámításunk kezdete óta eltelt 737693. nap.
Lapozzon a lap tetejére

Lap tetejére

Reklámtorta 259 690 millió forintért

Reklámtorta 259 690 millió forintért
(Tudósítónktól)

Társszövetségeivel  együtt mutatta be a Magyar Reklámszövetség a tavalyi reklámköltési adatokat. Kiderült: 2018-i reklámtorta 259 690 millió forint volt, és bár kis híján nyolc százalékkal nagyobb az esztendővel azelőttinél, a növekedési üteme alacsonyabb volt, mint az előző években.

Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség elnöke a bemutatón elmondta, hogy a reklámköltések tavalyi növekedésének lendülete lassult. Minden médiatípus megőrizte az előző két évben megszerzett helyét, és mindegyik kivétel nélkül növekedést könyvelhetett el. Tavaly is az online volt a legerősebb piaci szereplő, amely 33,57%-ra bővítette a tortában elfoglalt részét. A legnagyobb növekedést a közterület (16,28 %-kal) érte el, a második legnagyobb növekedést a mozi (15%-kal), a harmadikat pedig a digitális reklámpiac (13,98 %-kal) produkálta. A rádiós reklámpiac (9,51 %-os) növekedése is kiemelkedő. A többi ágazat növekedése tavaly 5% alatt maradt.

A múlt évben már a hazai online hirdetésekre költött reklámforintok 55%-a landolt a nemzetközi szereplőknél (2017-ben 53, 2016-ban 51%). A televíziós reklámok esetében a szerény növekedést egyértelműen a piaci bevételek hozták, hiszen a tévés állami reklámköltések 7%-kal maradtak el 2017. évitől, bár a tv ezzel is tartani tudta stabil helyét a reklámtortában. A dobogós sajtóban a piaci szereplőktől származó reklámbevételek üteme csökkent: 2018-ban az adatvezérelt marketing erősödése növelte a direktmarketing reklámtorta nagyságát, amely a 2017-ben tapasztalt 2,8 százalékos növekedési sebességről eggyel magasabb, 4,8 százalékos fokozatra kapcsolt. A rádiós piac növekedése (közel 10%) is kiemelkedő az előző évekhez képest, amelyhez egy újabb országos csatorna megnyitása jócskán hozzájárult. Az egyre nagyobb kényelmet nyújtó mozik még több nézőt vonzottak be tavaly, amely kimuthatóan felkeltette a hirdetők érdeklődését: 15%-kal magasabb reklámköltést eredményezve.